Страннико из безбрежните електронни полета, добре дошъл в моето местенце в интернет!
Дано престоят ти тук бъде ако не полезен, то поне приятен!

Моля коментарите да бъдат НА КИРИЛИЦА и БЕЗ ОБИДИ!

За оптимално разглеждане препоръчвам браузър Mozilla Firefox.



2008-01-05

Най-ценният урок

По принцип сме свикнали да изливаме скръбта си на точно определни, календарно фиксирани дати. Тогава да си спомняме за близки и приятели. Не такъв е случаят, който искам да ви разкажа сега, малко след като отмина Рождество. Защото няма смърт без раждане.
„Ти не възпремаш очевидното априорно като очевидно” – казаха ми наскоро.

Всичко това ми напомни за думите на Ваня Николова в предговора към стихосбирката на Миро, издадена посмъртно: „Повечето от нас, след известна школовка, започват да възприемат за реални очертанията на света. Свикваме да го наричаме „наш” и полека усвояваме къде по-ловки, къде по не толкова умели движения, за да заобикаляме или пасваме на познатите, благонадеждно привични форми. Повечето от нас.

Мирослав Миланов със сигурност не е сред щастливото мнозинство. Той не вярва във видимостта на видимото, в познатостта на познатото, защото те не отговарят на някакъв негов вътрешен критерий за истинност и редност.”

Това беше най-ценният урок на учителя Миро. И наистина - реално ли е видимото?

Ето стихове от М. Миланов

Далече от морето

На 300 километра от Созопол
морето в мен е някаква измислица,
несъществуваща и жадно търсена,
като брега за прелетната птица.

А от звездите, в мен угаснали,
дочувам думите на стария светец Йоан –
напуснал своя остров да ме търси -,
откриващ ме самотен нейде на брега.

„Защо не посещаваш моя храм?
Защо са тези будувания безконечни?
Нима изчезнала е в Понта младостта,
Смокините виното и вълните вечни.”

Мълча смутен, а в мене нещо вика.
Студен се чувствам, песен в мен не блика.

Но сигурен съм – някой ден
от мен вълните сивотата ще измият
и аз ще стъпя пак на острова блажен,
където морските сирени тайните си крият.

Летище Крумово
02.07.1985 г.


Още нещо за Миро

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=270350

Няма коментари: