Страннико из безбрежните електронни полета, добре дошъл в моето местенце в интернет!
Дано престоят ти тук бъде ако не полезен, то поне приятен!

Моля коментарите да бъдат НА КИРИЛИЦА и БЕЗ ОБИДИ!

За оптимално разглеждане препоръчвам браузър Mozilla Firefox.



2008-11-10

10-ти ноември

Днес е ... Всъщност не знам каква дата е днес. Знам само, че Петя има рожден ден. Честит да ти е!
Всъщност, какво значи преход? „Род доходжа и род прехожа, а земята остава” – това ли изречение от Еклесиаст характеризира прехода? И има ли общество, което постоянно да не е в преход от едно състояние към друго?
И можем ли да фиксираме началото на един процес само в една дата? Защо говорим само за 10-ти ноември 1989 г., а не за целия период до драматичното приемане на новата Конституция в горещото лято на 1991 г.?
Знам единствено, че искам да коментирам текста на една песен от епохата, когато нещото, наречено Преход, започваше.
Спомянате ли си я? Не? Нищо, не е загуба...

„Аз не съм комунист и никога няма да бъда.
Аз не съм нихилист и никога няма да бъда.
Аз не съм антихрист и никога няма да бъда.
Аз съм просто човек.
Аз съм просто човек!”

Дали?
„Аз не съм комунист и никога няма да бъда.”
Лъжеш! Ти си комунист – партиен секретар, преподавател по научен комунизъм, комсомолски активист. В това няма нищо лошо. Но ти бързо се пребоядиса. Освен това си достатъчно нагъл да ни лъжеш, че не си комунист, като си бил партиен член. Всъщност, парадоксално си прав. Ти никога не си бил истински комунист. Ти си бил нагаждач и приспособленец. Такъв си и сега.
„Аз не съм нихилист и никога няма да бъда.”
Лъжеш! Ти ли не си бил нихилист? А как се нарича, когато предадеш интересите на родината си и ги продадеш на нови чуждоземни господари?
„Аз не съм антихрист и никога няма да бъда.”
Лъжеш! Антихрист се нарича човек, който разделя църквата, антихрист се нарича и човек, който подкрепя синод, съставен от попове-мутри и търгаши. Антихристиянско е и да мислиш повече за църковни имоти и власт (като Фори Светулката), а не за душите на паството си.

„Аз не съм екстремист и никога няма да бъда.
Аз не съм шовинист и никога няма да бъда.
Аз не съм терорист и никога няма да бъда.
Аз съм просто човек.
Аз съм просто човек!”
Лъжеш! Цялото ти поведение от двадесет години насам доказва, че си екстремист. Пък и обичаш да се заиграваш с националистическата карта.

Пр: „Обичам синьото небе, обичам земята.
Обичам твоето лице, обичам светлината.
Обичам вашите ръце-зовящи свободата!
И мразя всеки, който ми пречи да бъда Човек!”
Изведнъж от този толтоист, обичащ неща като синьото небе, се пръкна едно същество, дето мрази всеки, който му пречи... да бъде лъжец, както ви показах по-горе, а не човек.

„Аз не съм бюрократ и никога няма да бъда.
Аз не съм технократ и никога няма да бъда.
Аз не съм тарикат и никога няма да бъда.
Аз съм просто човек.
Аз съм просто човек!”
Лъжеш! Мечтата ти е да си гаден бюрократ. И да ти викат „Мистър 10%”.
Виж, тук си прав. Ти не си технократ. Затова е в руини химическата ни промишленост, затова „Балкан” кацна завинаги, затова само в Перник за няколко години бяха затворени над 100 предприятия. Ти не разбираш от нищо, затова нямаме земеделие, затова „Кремиковци” е на този хал, затова така скандално беше проведена приватизацията.

Пак припяват...

„Аз не съм комунист, аз не съм нихилист,
аз не съм шовинист, аз не съм терорист,
аз не съм антихрист, аз не съм екстремист.
Аз съм просто човек!”
Лъжеш! По други въпроси вече се разбрахме – че си комунист, нихилист, шовинист и антихрист. Сега нека видим и че си терорист. Терорист си, защото даде българското небе, за да може един братски, славянски, православен и съседен народ да бъде бомбардиран. Да бъдат убивани медицински персонал и журналисти, само защото си вършеха работата. Да бъдат убивани гадно, подло, страхливо, от високо.
За терорист те смятат и народите на Афганистан и Ирак.

„Аз не съм бюрократ, аз не съм технократ,
аз не съм тарикат, аз не съм плутократ,
аз не съм психопат, аз не съм общопризнат.
Аз съм просто човек!”
За бюрократ и технократ вече видяхме. Интензивно се съмнявам, че ни си тарикат или плутократ. Видно пък от някои твои къщички, май си и плутократ.
Лъжеш! Ти си психопат! Искаш примери ли? Ми виж блясъка в очите на Ани Илков и Едвин Сугарев, примерно взето...
Да, ти не си общопризнат, като изключим областите корупция, некадърност, лъжи и пр. Там си световноизвестен!

„Аз не съм милитарист, аз не съм маоист,
аз не съм ционист, аз не съм каратист,
аз не съм ленинист, аз не съм утопист.
Аз съм просто човек!”
Лъжеш! Ти си милитарист! Ти подкрепяш войните срещу народите навсякъде по света! Може и да не си маоист, но със сигурност си ционист. Не знам как иначе да си обясня, че един от твоите хора, Филип Димитров, беше първият министър-председател в света, който отиде на окупирана територия (окупираните незаконно през 1967 г. Голански възвишения). Може и да не си ленинист, но е абсолютно сигурно, че не си утопист. Ти си егоист и прагматик, гледащ само себе си и никого другиго.

„Аз не съм комунист, аз не съм нихилист,
аз не съм антихрист, аз не съм екстремист,
аз не съм товаист, аз не съм оноваист.
Аз съм просто човек!”
Това-онова. Общи приказки. Като цялата ти песен.

„Аз не съм националист, аз не съм колективист,
аз не съм пропагаднист, аз не съм парашутист,
аз не съм сталинист, аз не съм рецидивист.
Аз съм просто човек!”
Не е лошо човек понякога да е мъничко националист, само да вметна. А, и да и щях да забравя – щом става въпрос за депутатски листи, всички изведнъж ставате паршутисти.
И леви, и десни, и ти включително. Който и да си ти, по дяволите!

3 коментара:

tointobonito каза...

Твоят блог ми направи много силно впечатление. Много хора пишат блогове, но малко са тези, които наистина има какво да кажат и знаят как да аргументират своите твърдения.
Харесва ми стилът ти на писане - хем информативен, хем леко ироничен, но винаги ангажиращ вниманието.
А конкретно за тази статия, беше ми особено забавно да я прочета. Много ясно разобличаваш всички псевдо качества, с които се кичат повечето ни управници.
Давай все в същия дух, определено имаш усет към перото, а и имаш какво да кажеш!

Мариян Карагьозов каза...

Здравей!
Горещо благодаря за хубавите думи!
Тъй като в блогването (що за странен глагол си ти?!?) пари няма, то аз затова го правя - насърчителните думи на някой читател и възможността да общувам и да се запознавам с нови хора, независимо дали споделят позицията ми или не.
Ако искаш, има опция да получаваш текста на всеки мой последен пост или пък известие за него. За целта можеш да използваш тези функции на блога, намират се вдясно, преди банерите.
Мисля, че процедурата не е никак сложна и не отнема повече от минута-две.

Поздрави и благодаря за насърчението!
Следващият постинг ще бъде специално в чест на Тонито-бонбонито :))

Maya Tzenova каза...

Ей така ще си ги чета - по един на ден, седмица, месец... До цяла година няма да устискам!
На това мама Мина, моята баба, му викаше "послаждане" - т.е. да си похапваш по мъничко от нещо, дето много тои е вкусно, за да си имаш за повече, да си разтегляш удоволствието във времето...
Благодаря!