Страннико из безбрежните електронни полета, добре дошъл в моето местенце в интернет!
Дано престоят ти тук бъде ако не полезен, то поне приятен!

Моля коментарите да бъдат НА КИРИЛИЦА и БЕЗ ОБИДИ!

За оптимално разглеждане препоръчвам браузър Mozilla Firefox.



2008-11-04

Не им вярвайте!

Докато вчера си изпапквах вечерята като добро и послушно дете, гледах "Денсинг страс".
Интересно шоу, само дето половината не знаех кой в двойката е звездата. Но, млъкни сърце.
Да, щях да казвам друго. И аз да ви кажа за кого да (не)гласувате.
Първо, в никакъв случай Ники Кънчев! Толкова беше жалък, когато опиташе да импровизира и да покаже знания в "Стани богат"! Такива дивотии плещеше! Дивотия и забава, както писа Wh1sp на друго място и по друг повод.
Такаа.
Също - в никакъв случай не гласувайте за чалгаджийките. Що ли? Щот` те гледат в очите и лъжат нагло.
Давам пример. Има една сръбска песен, в която се пее, че героинята не искала някой, който може лесно да плати "скъпи дарове" и да й купи злато и диаманти, а "младо", дето да я "обича без ограничения".
Но, както се пее в тази песен, не е достатъчно само да ми говориш...
Първо, излишно е да приказвам за мутренско-чалгаджийската симбиоза. Досега не се е чуло, няма и да се чуе за едрогърда певачка, дето да е избрала някое "младо" пред някоя мастита звезда от ъндърграунд сцената. Оттук и феноменът на млади вдовици...
О бозе почившият Маймунек и всякакви други физиономии, да не кажа мутри с екзотични прякори, са най-честите спътници на поп-фолк (?!?) изпълнителките. Двойката Цеца Величкович - Аркан е само най-емблематичната.
Очевидно, не можем да вярваме на музика, която се самоотрича. Няма да се уморя да го повтарям - Шандор Петьофи, Ботев и Вапцаров са обичани, защото претвориха в дела думите си. Едно е да четеш "Хаджи Димитър" и да знаеш, че авторът му се е сторил курбан за свободата, съвсем друго би било, ако си наясно, че под турско същият този автор бил примерно султански чиновник и се радвал на добър гечинмек.
Сигурен съм, че всички щяха да се отвърнат от Вапцаров, ако, обричал се на каузата за борба с фашизма в Испания, той беше проявил малодушие във времето, когато удари този час и у нас.
Това едно на ръка.
Не бива да подценяваме чалгата като културен феномен. Тя заслужава своето изследване без предрасъдъци, защото популярността й е нагледно доказателство, че "широки слоеве от населението", както гласеше едно клише, имат нужда от нещо такова. Изследователите трябва да сериозно да се занимаят с механизмите й за поддържане на интереса, за завладяване на такова широко пространство и пр.
Исках да река друго. Защо феновете да не пращат sms-и. Защото не е редно един изпълнител да се сеща за феновете си само в такива моменти, затова. Не че всички изпълнители от всички жанрове особено са залетели да мислят за феновете си.
Или казано на техен език - не ми е достатъчно да ми говориш, че всичко съм за теб и всичко да преувеличаваш, не ми е достатъчно, че се кълнеш, че ме обичаш, не ми е достатъчно да ме молиш.
Щом думите ти не са подкрепени с дела.

Няма коментари: