Страннико из безбрежните електронни полета, добре дошъл в моето местенце в интернет!
Дано престоят ти тук бъде ако не полезен, то поне приятен!

Моля коментарите да бъдат НА КИРИЛИЦА и БЕЗ ОБИДИ!

За оптимално разглеждане препоръчвам браузър Mozilla Firefox.



2008-11-14

Големият брат

"Големият брат" е измислен от Джордж Оруел.
Тъй като вече върви не знам кой сезон на шоуто "Биг Брадър", се заблуждавах, че няма човек в България, която да не знае това.
Тази ми илюзия се сблъска (сблъсъкът беше болезнен) със суровата реалност. В една почивка пиехме кафе в НБУ с двама колеги, когато единият ни открови, че имало книга "Големият брат". След известен брой уточнения му изясних, че иде реч за "1984". Докато не му казах, че съм я чел, все ме гледаше скептично.
Вижте, драмата не е че двама души не са чели Оруел. Драмата е, че става въпрос за българската студентска младеж - която би трябвало да е най-просветена, най-знаеща, бъдещ елит на обществото. А след като е отбрана част, трябва да може да се ориентира в политическото и в дебнещите ни отвсякъде манипулации. Въобще не говорим дали бай Пешо и байчо Цецо от село Горно нанадолнище са чели. Думата ми е за двама млади хора, имащи предимствата на столичен град и сравнително високо социално положение. Второто е видно от таксите за обучение на НБУ.
Тук е драмата - всички знаят за шоуто, никой не чете Оруел.
Ауу, и аз говоря с онзи патос, характерен за обръщенията към младежта. Ужас!
Пък и звуча като поредния побелял интелектуалец, дето ни се кара, че не четем.
Карай, така дойде :)

Няма коментари: